L6

Muzische vorming – beweging – eventjes stilstaan bij jezelf (5de en 6de)

Samen met het 5de en het 6de hebben we eventjes stilgestaan bij onszelf, bij wat we voelen. Ze hebben geproefd van meditatie en wat dat bij hen doet.

Muzische vorming – beweging – continentenmove (5de en 6de)

De leerlingen bekeken een aantal dansen uit verschillende continenten. Uit elke dans kozen ze met hun groep 1 beweging. De bedoeling was om met elke beweging zelf een bewegingszin te maken. Ze moesten de bewegingen aan elkaar rijgen tot een nieuwe dans.

Muzische vorming – beeld – verkeerschaos (5de en 6de)

De leerlingen maakten kennis met het maken van schetsen met verschillende materialen; houtskool, pastelkrijt en wasco’s. Ze mochten eerst experimenteren met deze materialen. Ze maakten ook kennis met kunstenaars die al schetsend vorm gaven aan hun kunstwerken. Nadien bouwden ze met hun groepje een verkeerschaos met speelgoedautootjes. Vanuit hun standpunt maakten ze een schets van de verkeerschaos.

Muzische vorming – beeld – Wegwijs of… van de kaart? (5de en 6de)

De leerlingen kregen van ons een naaipatroon. Op dat naaipatroon moesten ze nieuwe figuren ontdekken door met een zwarte stift over de omtrek van die figuur te gaan. Zo zochten ze naar verschillende figuren. Nadien verzonnen ze er een thema bij en een kort verhaaltje.

Muzische vorming – beeld – auto pimpen

Ze geven hun meegebrachte auto een totaal andere look. Ze bouwen er een dier op of rond zodat hun auto getransformeerd wordt in een dier. De resultaten kunnen jullie bewonderen in de vitrinekasten in de gang of als ze het meenemen naar huis. Ze hebben tijdens het ontwerpen een hele creatieve kant van zichzelf laten zien.

Muzische vorming – beweging (5e en 6e)

De leerlingen experimenteren met het tempo van bewegingen die ze kunnen maken met hun lichaam, vertrekkend vanuit een techniek, een emotie of een personage.

   

Muzische vorming – muzisch taalgebruik – elfje (5e en 6e)

De leerlingen kregen de opdracht om een elfje te schrijven. Dat is een gedicht dat bestaat uit 11 woorden. Het eerste woord is altijd een kleur, het laatste woord is een samenvatting van het gedicht. Ze moesten zich baseren op het thema van W.O. waar ze nu rond werken, tijd. Er hangen een aantal resultaten in de gang beneden aan de taalpaal en op het tweede verdiep. Jullie zijn welkom om dit te komen bewonderen.