L5

Speeltijd

Tijdens de speeltijd maakte een aantal kinderen van de klas een creatie van ritmische geluiden gemaakt aan de hand van hun handen. Ik moest dit van hen perse zien. Sommige leerkrachten zeiden dat het echt de moeite waard was. Dus besliste ik om het te filmen en het jullie ook te laten zien.

 

Rita

We zijn naar Bronks geweest om te kijken naar de theatervoorstelling “Rita”. Rita is een bejaarde vrouw met een thuisverpleger die voor haar zorgt. Af en toe verdwijnt ze naar haar eigen wereldje. Jullie krijgen alvast een aantal sfeerbeelden te zien.

Rekenen – meten en metend rekenen – oppervlakte

Eens kijken of we met z’n allen in een vierkante meter kunnen staan.

 

Muzische vorming – beeld – auto pimpen

Ze geven hun meegebrachte auto een totaal andere look. Ze bouwen er een dier op of rond zodat hun auto getransformeerd wordt in een dier. De resultaten kunnen jullie bewonderen in de vitrinekasten in de gang of als ze het meenemen naar huis. Ze hebben tijdens het ontwerpen een hele creatieve kant van zichzelf laten zien.

Werken rond talenten

De leerlingen moesten zichzelf voorstellen aan de hand van hun talenten en gingen nadien talentshoppen. Alle talenten die bij hen pasten, schrijven ze op een A3-formaat op rond hun naam. Wie wou, mocht hun talenten aan de anderen vertellen.

        

Muzische vorming – beweging (5e en 6e)

De leerlingen experimenteren met het tempo van bewegingen die ze kunnen maken met hun lichaam, vertrekkend vanuit een techniek, een emotie of een personage.

Muzische vorming – muzisch taalgebruik – elfje (5e en 6e)

 De leerlingen kregen de opdracht om een elfje te schrijven. Dat is een gedicht dat bestaat uit 11 woorden. Het eerste woord is altijd een kleur, het laatste woord is een samenvatting van het gedicht. Ze moesten zich baseren op het thema van W.O. waar ze nu rond werken, tijd. Er hangen een aantal resultaten in de gang beneden aan de taalpaal en op het tweede verdiep. Jullie zijn welkom om dit te komen bewonderen.